top of page
  • תמונת הסופר/תשמרית גורן-בולוטין

אמא אפשר מאפינס אחד?


רגע יולי אני מצלמת..




מאז שהילדים שלי היו קטנים, תמיד אהבתי להוסיף קמחים שונים וחדשים למאפים מוכרים ואהובים, ככה כל פעם קצת. כף פה וכף שם, לאט לאט הכף הפכה לרבע כוס, חצי כוס ויותר.

מי שרוצה להרגיל את הילדים שלה לקמחים חדשים שיש בהם ערכים תזונתיים גבוהים יותר, זו הדרך.

אצלי הם אוכלים מאפינס שכולו מקמח טף כי כבר רגילים, אני ממליצה למי שאצלה לא אוכלים קמח טף בכלל, להתחיל בקטן. תזכרו שהטף לפעמים צובע את המאפינס לכהה יותר (תלוי בזן של הטף שאתן קונות)

אני קונה פה את הזן הזה: https://amzn.to/3ewV4x0

בארץ קניתי את של מנחת הארץ.



אז למה להוסיף טף לתזונה שלהם ושלנו בכלל.

טף הוא הדגן הקטן בעולם, מקורו באפריקה. לארץ הוא הגיע עם העלייה של העדה האתיופית וכיום מגדלים אותו גם בארץ. מהטף המותסס מכינים את הלחם האתיופי המוכר שנקרא אינג'ירה והוא נפלא במיוחד כשמכינים אותו בני העדה בצורה מסורתית, ניתן להשתמש בקמח טף להכנת מאפים, פנקייקים ועוד, הוא אינו מכיל גלוטן ולכן מתאים למיש סובל מרגישות או צליאק, לטף יש כמה זנים וצריך לבחור את זה שהוא פחות גרגירי ויותר בהיר אם ברצונכן להוסיפו למאפים מתוקים.

הטף נחשב למזון על (מזון שביחס לגודלו מכיל ערכים תזונתיים רבים), הוא מכיל את כל 8 חומצות האמינו שנחוצות לגופינו, הוא עשיר בויטמין סי, מגנזיום, חלבון ועשיר מאד בברזל, הטף גם מכיל עמילן עמיד ( resistant starch) כ 40% מהעמילן שקיים בטף הוא עמיד, זו כמות יפה מאד! מה שאומר שהוא אינו מעלה סוכר בדם בצורה מהירה כמו עמילנים אחרים שאינם עמידים, העמילן העמיד מתפרק בגוף לאט יותר ודווקא עוזר לתחושת שובע ואיזון הסוכר בדם. עמילן עמיד מתפרק רק במעי הגס ומשמש למזונם של חיידקים טובים בגוף שלנו, כך ששוה להוסיף מזונות שמכילים עמילן עמיד לתפריט שלכן ושל המשפוחה. (למשל שיבולת שועל, למשל אורז, קטניות ותפוח אדמה שבושלו וקוררו במקרר יום קודם, בננות ירוקות שנקראות פלנטיין, טף ועוד..)

אז שוכנעתן? יאללה למתכון:


מאפינס בננה כוסמין וטף - טבעוני עם אופציה גם ללא גלוטן

מה צריך?

3 בננות בשלות מעוכות

3/4 כוס קמח טף

1 כוס קמח כוסמין או קמח קמוט או קמח איינקורן (ניתן להחליף בתערובת ללא גלוטן 1:1 או בקמח שיבולת שועל, רק המאפינס יצאו קצת פחות תפוחים)

כפית סודה לשתיה

כפית אבקת אפיה ללא אלומיניום

1/4 כוס שמן קוקוס (במצב נוזלי)

1/4 כוס מיץ תפוזים (בטמפרטורת חדר)

1/3 כוס מייפל (בטמפרטורת חדר)

כפית תמצית וניל

כפית קינמון

קמצוץ מלח

חופן שוקולד צ'יפס


מה לעשות עם זה?

חממו תנור ל 375 פרהנייט / 180 מעלות

סדרו מנג'טים אקולוגיים על תבנית מאפינס

בקערה ערבבו יחד את הקמחים, עדיף לנפות אותם. הוסיפו את הקינמון, הסודה ואבקת האפייה והמלח. ערבבו והניחו בצד.

בקערה נפרדת ערבבו היטב את הבננות עם שמן הקוקוס, מיץ התפוזים, המייפל, הווניל

אחדו בין התערובות , קפלו פנימה את שוקולד הצ'יפס, העבירו לתבנית עד לגובה ¾ והכניסו לתנור ל 22 דקות או עד שקיסם יוצא כמעט יבש.

צננו לפני הגשה, מעולה גם אחרי הקפאה.

יולי קיבל את זה ל Snack בבית ספר כמעט כל יום השבוע.


תהנו ולבריאות


760 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page