זוקיני קפוא בשייק? בארור...

אז מה הקטע של זוקיני בשייק ולמה בכלל.

לפני כמה שנים, אחרי הרילוקיישן, סבלתי מבעית עור די חמורה ונכנסתי לטיפול תזונתי מחמיר של כמה חודשים, הייתי בין היתר צריכה להיפרד מבננות לכמה חודשים, זה עבורי היה מאד קשה, במיוחד כי היה קיץ ובקיץ בננות קפואות משחקות אצלי תפקיד נרחב במטבח (גלידות, שייקים, סמודיבול, מאפינס ועוד)

באותו הזמן קראתי איזה מאמר על היתרונות הבריאותיים של הזוקיני ונאמר שם שיש לו אחרי ההקפאה מרקם עשיר וסמיך, אמרתי לעצמי..אוקי..אולי אנסה להקפיא אותו ולהכין איתו שייקים, כמה נורא זה יכול להיות?

אז במשך חודשיים את הבננות הקפואות החליפו זוקינים קפואים בשייקים שלי והיה נפלא.

ומאז היסטוריה, זוקיני קפוא מככב אצלנו במקפיא כל השנה, הוא נכנס לשייקים וגם לגלידות בהצלחה מרובה.



אז למה כדאי בכלל זוקיני בשייק?

הזוקוני שייך למשפחת הדלועים שאת כולם אני אוהבת ביותר.

הזוקיני הכהה עשיר בכלורופיל, ויטמין A, חומצה פולית, סיבים תזונתיים, דל קלוריות, משביע וטעים ובאמת יכול להחליף בננה בשיקים (עבור מי שלא אוהב שייקים מתוקים מדי), זה לבדו מספק אותי מבחינת כדאיות השימוש בו.

ממליצה לרכוש זוקיני אורגני, לשטוף ולחתוך לעיגולים דקים ולהקפיא, כך ניתן לשלוט בכמות הזוקיני שאתן מכניסות לשייקים שלכן.

אתן יכולות להתחיל מכמה דיסקיות בודדות ולהגביר כמויות עם הזמן.

הילדים שלי שותים זוקיני בשייק בהנאה רבה כפי שאתן רואות, רק הצעיר מביניהם מוכן עדיין להצטלם למתכונים שלי :)



הרי המתכון לפניכן (עבורי המתכון הזה מאד מתוק, הילדים מאד אוהבים אותו. מי שרוצה להוריד המתקה, פשוט תפחיתו כמה תמרים)


סמודי קקאו זוקיני – 4 מנות (אחלה של סנאק לבית ספר)

2 בננות גדולות בשלות (אפשר גם קפואות )

1 זוקיני לא גדול מדי קפוא

כף זרעי צ'יה

כוס וחצי חלב סויה אורגני (כל חלב צמחי אחר שתרצו)

רבע כוס אגוז קשיו (רצוי להשרות במים לפני אך לא חובה)

כפית תמצית וניל

3 תמרים

2 כפיות גדושות קקאו נא אורגני



לבריאות

103 views0 comments

Recent Posts

See All