אז כמה סיבים תזונתיים אכלת היום?

אני בטוחה ששמעת בעבר את צמד המילים המשווק לעייפה "סיבים תזונתיים"

צמד מילים שתעשיית המזון מרבה להשתמש בו בלי סוף רק כדי לשכנע אותנו שנקנה את המוצר שלהן . צמד מילים שאומר לנו בראש, אה..זה מוצר בריא והיד אוטומטית מושטת לעברו.

וזה אכן משכנע, סיבים תזונתיים נשמע מהמם, לא? גם אני רוצה כאלו בגוף שלי. אבל מהם בעצם סיבים תזונתיים ולמה באמת אני צריכה את זה בגוף שלי או של המשפחה שלי. ומעבר להכל, האם כדאי לי לקנות מוצרים שכתוב עליהם שמכילים סיבים תזונתיים? או שאני יכולה להיות בריאה גם בלי זה..

בואו נפשט ונראה. קצת ארוך אבל שווה קריאה.



סיבים תזונתיים הם דבר ראשון סוג של פחמימה, אמאאללה! "אוייבת" המאה העשרים, כן כן שמעתן נכון.

מדובר על פחמימה שאינה מתפרקת בגוף לסוכרים כמו שאר הפחמימות שאנו צורכות שאותם הגוף שלנו ממיר לאנרגיה. בגלל שזוהי פחמימה שאינה מתפרקת לסוכר, היא בעצם יוצאת מהגוף שלנו דרך המעי ובזכות כך יש לה תפקידים חשובים ורבים בשמירה על בריאות אופטימלית. לפני שנציין את כל המעלות הרבות שיש לסיבים, בואו נבדוק היכן יש לנו סיבים ואילו סוגי סיבים תזונתיים יש.


בכל מזון מלא מהצומח יש סיבים תזונתיים


בכל הפירות והירקות ובטח בעלים הירוקים, בכל סוגי האגוזים, שקדים וזרעים, בכל הקטניות (שעועית, עדשים, פול, חומוס, אפונה, סויה וכדומה..) כל הדגנים המלאים (אורז מלא לסוגיו, חיטה מלאה, כוסמין ושיפון מלאים, קינואה, כוסמת, טף, סורגום, אמרנט וכדומה..)