top of page
  • תמונת הסופר/תשמרית גורן-בולוטין

גרנולה כוסמת מונבטת ללא סוכר

אם אתם עוקבים אחרי, אתם כבר יודעים שיש לי חיבה גדולה מאד לגרנולות שאני מכינה במייבש המזון החתיך שלי. אני משנה את המתכון כל פעם בהתאם למצב הרוח ולמה שיש לי בבית, מאלתרת בקיצור.

.


הפעם החלטתי להכין גרנולה מכוסמת מונבטת ללא המתקה בכלל וגם כמעט ללא שמן.

האמת, יצא מדהים!


יאללה מה צריך:


קודם כל צריך להנביט כוסמת, איך להנביט?

תשרו כוס כוסמת ירוקה שאינה קלויה במים מסוננים לחצי שעה, תסננו ושטפו היטב היטב עד שכל הריר יצא. העבירו את הכוסמת למסננת מתכת, סדרו את הכוסמת על דפנות המסננת, הניחו את המסננת מעל קערה וכסו עם מגבת. שטפו את הכוסמת 3 פעמים ביום מתחת לברז ושוב סדרו את הגרגרים מסביב לדפנות המסננת שיהיה להם מקום להוציא זנבון, הניחו מעל קערה וכסו במגבת. חשוב לא להשאיר את הכוסמת להנבטה במקום חם מדי אחרת היא יכולה להתעפש.

אחרי יום וחצי תתחילו לראות זנבון קטן וחמוד יוצא מהכוסמת וזה סימן מעולה. ברגע שהזנב באורך של הזרע עצמו, הכוסמת מוכנה ומונבטת, כעת אל תשטפו אותה שוב ושטחו אותה בתבנית עם ניר אפיה והכניסו לייבוש מהיר בתנור על מעלות מאד נמוכות לעשרים דקות בערך. (אזור 100 מעלות צלזיוס/200 פרהנייט) שימו לב שהיא לא תישרף.

לאחר שהכוסמת מיובשת, היא מוכנה למתכון.

כמובן שאם יש לכם מייבש מזון, הכניסו ל 12 שעות ולמחרת תמשיכו בהכנות.




מה עוד צריך?


כוס וחצי כוסמת מונבטת (או כמה שיצא לכם בהנבטה)

רבע כוס שומשום לבן / שחור

כוס שיבולת שועל ללא גלוטן

רבע כוס פיסטוקים

רבע כוס אגוזי מלך

רבע כוס זרעי המפ / צ'יה או שילוב

רבע כוס זרעי דלעת

חצי כוס שבבי קוקוס טבעיים לא ממותקים

רבע כוס גו'גי בריס

רבע כוס צימוקים אורגניים

חצי כוס קקאו ניבס


חבילת רסק תפוחים טבעי ללא סוכר (110 גרם)

כף תמצית וניל

2 כפות שמן אבוקדו

קמצוץ מלח


אופן הכנה:


1. את כל האגוזים תקצצו ותניחו בצד, צרפו אליהם את כל הזרעים (שומשום, דלעת, צ'יה, המפ)

2. את הכוסמת המונבטת העבירו לקערה גדולה וערבבו אותה עם שיבולת השועל, פתיתי הקוקוס, הצימוקים, הקקאו ניבס והג'וגי בריז.

3. בקערה קטנה נפרדת, ערבבו את רסק התפוחים עם השמן, המלח והווניל, טרפו היטב יחד.

4. העבירו את תערובת הרסק לקערה של הכוסמת, ערבבו היטב.

שטחו בתבנית על ניר אפיה את תערובת הכוסמת העטופה רסק תפוחים, שטחו כך שתהיה שכבה אחת אחידה.

5. אפו בתנור על חום נמוך של בערך 100 מעלות צלזיוס / 200 פרהנייט בין 30-45 דקות, כל תנור הוא שונה-אנא שימו לב מתי הכוסמת יבשה לגמרי ואינה שרופה. יש תנורים שזה יקח להם גם יותר או פחות

6. כשהגרנולה יבשה ואפויה, הוסיפו אליה את תערובת האגוזים והזרעים וערבבו היטב, תנו לגרנולה להתקרר לפני שתאחסנו בצנצנות זכוכית במזווה/ במקרר.


נכון לא היה קשה? עכשיו יש לכם גרנולה מוכנה לכל צרה שלא תהיה

אם הבת שלכם לא תגמור לכם אותה..זו כבר צרה מבורכת :)



הערות:


  • אפשר להחליף כל זרע או אגוז במה שיש לכם בבית, זה תמיד יצא טעים

  • הסיבה שאנו מוסיפים את הזרעים ואת האגוזים בסוף, היא כדי לא לחמם אותם ולחמצן את חומצות השומן שבהם.

  • אם חסר לכם רכיב ברשימה, לא נורא ולא יקרה כלום, אלא אם זו הכוסמת :)

  • כן, אפשר שמן זית / קוקוס במקום שמן אבוקדו, רק שימו לב ששמן הקוקוס יהיה במצב נוזלי וצריך רק כף 1 ממנו

  • כל תנור הוא שונה, שימו עין על הגרנולה שלכם שלא תישרף..זה מאד מבאס כשזה קורה

  • הגרנולה הזו אינה מתוקה, המתיקות שלה מאד עדינה וטבעית. אם ברצונכם להוסיף המתקה, אפשר להוסיף כמה כפות מייפל או כמה טיפות סטיביה לתערובת רסק התפוחים

  • הגרנולה נשמרת גם חודשיים בצנצנת אטומה במקרר/ במזווה


אהבתם? שתפו עם חברים אהובים




341 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page