top of page
  • תמונת הסופר/תשמרית גורן-בולוטין

תבשיל כוסמת ופטריות אסייתי מתקתק


ואוו איזו מנה מדהימה, באמת שכל כך טעים וקל להכנה.

אתם חייבים לנסות

תראו גם איזה מדהים היא נראית עם הצבעים? כבשה אותי לגמרי.


בתכנית הניקוי התזונתי Spring Refresh שמתחיל עוד כמה ימים, נאכל כזה אוכל!


מצרכים:

כוס כוסמת ירוקה (שאינה קלויה )

כוס פטריות שיטאקה מופרדות מהגבעול וחצויות לפרוסות לא דקות מדי

בצל סגול לא גדול מדי- קצוץ

2 בצל ירוק קצוץ (הפרידו את החלק הירוק מהלבן)

2 שיני שום קצוצות

אצבע ג'ינג'ר מגורד

כוס וחצי כרוב ניצנים חצויים לחצי (למדוד לפני שחוצים)

שמן זית לטיגון הירקות

3 כפות קוקונט אמינו טריאקי

3 כפות רוטב סויה תמרי ללא גלוטן

מעט פלפל שחור גרוס

מלח עשבים לפי הטעם



הכנה:

שטפו היטב במסננת את הכוסמת ובשלו אותה כמו פסטה במים רותחים בערך 10-12 דקות אחרי הרתיחה, היא צריכה להיות רכה אבל לא מדי אז שימו לב מתי להוציא אותה.

חממו מחבת רחבה על אש בינונית, הוסיפו את שמן הזית והוסיפו להזהבה את הבצל הסגול והחלק הלבן של הבצלים הירוקים, הקפיצו קלות לכמה דקות והוסיפו את כרוב הניצנים לעוד כמה דקות של הזהבה, תנו לו לגעת בתחתית המחבת ואל תערבבו יותר מדי, תנו למחבת ולשמן לעשות את העבודה עם הכרובים..אם תשמעו טסססס זה סימן מעולה.

אחרי שהכרובים קצת קיבלו צבע והושחמו, הוסיפו את הפטריות ,השום והפלפל השחור וערבבו היטב עם מה שהיה במחבת, חשוב שכל הפטריות יהיו עטופות במעט שמן ויבריקו. לאחר שהפטריות קצת מאבדות מהנפח שלהן ומקבלות קצת צבע ולפני שהן מתחילות להגיר נוזלים, הוסיפו את רוטב הקוקונט אמינו וערבבו שוב , תנו לו להיספג בירקות היטב, כעת הוסיפו את הכוסמת וערבבו לתוך התערובת. לאחר שהכוסמת מכוסה ברוטב, הוסיפו מעט מלח עשבים וערבבו . הנמיכו את האש למינימום והוסיפו את התמרי וערבבו בעדינות שיספג בשמן בירקות ובכוסמת, תנו להם ממש לבלוע אותו שלא ישאר הרבה רוטב במחבת.

חשוב שהאש תהיה נמוכה כדי שהתמרי לא ישרף. כשהמחבת יבשה אחרי ממש דקה או 2, היא מוכנה.


הגישו עם החלק הירוק של הבצל לקישוט או עם כוסברה, בתאבון!


רוצים לאכול ככה גם? בואו לתכנית הניקוי שמתחילה ביום ראשון!

250 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


bottom of page