שבירת שגרת ארוחת הערב


אתם בטוח רוצים לגוון את ארוחות הערב שלכם, אני מרגישה את זה

והפעם תככב בארוחת הערב שלכם הכוסמת!

אל תברחו עכשיו, לא מדובר על הכוסמת החומה שבישלו אצלכם בבית כשהייתם ילדים, כשריח הכוסמת החומה הסריח את כל הבית וברחתם לשכנים כל עוד נפשכם..לא לא, לא מדובר עליה..זו כוסמת אחרת, אני מבטיחה!

מדובר על הכוסמת המקורית הירוקה, לפני שקלו אותה ופשטו אותה מכלל ערכיה התזונתיים, היא באמת שווה.

האמת? היא הדגן הכי שווה בסביבה שעוד לא הכנסתם הביתה, אז הגיע הזמן ואספר לכם למה:

  • הכוסמת הנה צמח שמקורו במזרח אסיה, כיום בעיקר גדלה בסין וברוסיה

  • שמה של הכוסמת בלועזית KASHA

  • הכוסמת מבחינה בוטנית אינה דגן כלל אלא גרעין של פרי, כמו אגוז בעצם

  • הכוסמת אינה מכילה גלוטן ומתאימה למי שסובל מצליאק או אי סבילות לגלוטן

  • הכוסמת מכילה חלבון מלא (זה אומר שיש בה את כל חומצות האמינו החיוניות שאנו אמורים להשיג מהמזון)

  • היא עשירה בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים, קלה ונוחה לעיכול

  • עשירה במינרלים רבים: אבץ, נחושת, ברזל, מנגן, אשלגן

  • מכילה נוגד חמצון חשוב ששמו רוטין המחזק את כלי הדם שלנו ומונע דלקות

  • היא זולה, זמינה בכל חנות וקלה להכנה

בעצם מדובר פה במזון סופר על שנמצא בחנות הקרובה לביתכם, רק צריך להפסיק לפחד ממנה ולהתחיל להתנסות. אצלנו בבית היא מככבת בכמה דרכים:

- קמח כוסמת- משתמשת בו למאפים ומשלבת אותו עם קמחים אחרים

- כוסמת מונבטת- מאד קל להנביט כוסמת, אני מייבשת ומוסיפה לגרנולה או סתם ככה לזרוק לסלט או למרק

- להכנת תבשילי כוסמת מפנקים

- אטריות כוסמת שנקראות אטריות סובה- נפוצות במטבח האסייתי

- להכנת קרפים- בדיוק כמו במתכון שיש לכם כאן

עכשיו לתכלס: זו ארוחת ערב שתכסה לכם את כל הפינות!

* טעימה בטירוף

* קלה ומהירה להכנה

* הילדים ירצו מיוזמתם להגיע לשולחן (כן זה אשכרה קורה!)

* לילדים תהיה זכות בחירה וחוויה בשולחן האוכל (הכי חשוב תכלס)

* זו ארוחה מזינה ומשביעה המכילה את כל אבות המזון

יש כזו ארוחה? באאארור


ארוחת קראפים או טורטיות מכוסמת..אני האמת לא מבדילה בין השניים.

אז מה צריך?

בשוק

  • 1 1/2 כוסות כוסמת ירוקה שהשרתם בין חצי שעה לשעתיים במים

  • 1 1/4 כוסות מים/ חלב שקדים/חלב אורז/ סויה אורגני או כל נוזל אחר שיש לכם בבית

  • 2 כפות שמן זית/שמן קוקוס במצב נוזלי

  • כפית מלח עשבים

  • מעט מלח שום (לא חובה אבל כדאי)

  • 1 תמר מג'הול מגולען

  • 1 כפית אבקת אפיה ללא אלומיניום (לא חובה)


במטבח

  • שטפו היטב את הכוסמת לאחר ההשריה וסננו אותה מהמים

  • שפכו את הכוסמת ואת יתר החומרים לבלנדר חזק או רסקו בעזרת בלנדר מוט עד שמתקבלת עיסה אחידה כמו של פנקייק.

  • חממו מחבת נון סטיק על להבה גדולה, תנו לה להתחמם באמת אבל, קצת סבלנות.

  • שפכו בעזרת מצקת מהבלילה למחבת וסובבו באוויר את המחבת כדי שכל הבלילה תתפזר באופן אחיד ומעגלי לצדדים. הקראפ צריך להיות לא עבה מדי ולא דק מדי, בדיוק באמצע.

  • עכשיו תנו למחבת לעבוד ולאחר כמה דקות תראו בועות וקצוות הקראפ מתחילים להתרומם מעט, זה הסימן שהגיע הזמן להפוך את הקרפ לצד השני.

  • אם הקרפ מתרומם בקלילות סימן שהוא באמת מוכן להפיכה עולמית, במידה והוא עוד טיפל'ה דבוק למחבת, אל תלכו נגדו..תבינו אותו שהוא עוד לא מוכן. תנו לו עוד דקה או 2.

  • כל התהליך של כל קרפ לוקח 4 דקות בערב, בינתיים פזרו על השולחן:

- ירקות ירקות ועוד ירקות, וגם נבטים וירוקים- זה עושה את כל ההבדל!

- ממרחים

- זיתים וחמוצים

- שמן זית

- תבלינים

- מה שבא לכם בעצם


תנו לכל ילד קרפ אחד ושיתחיל להרכיב לעצמו את המנה, תעזרו לו לגלגל.

ממליצה למרוח את הממרח על רוב הקרפ, את המילוי כדאי להניח קרוב לצד אחד של הקרפ ולא להעמיס כדי שהקרפ לא יקרע.

הקרפ הזה עבר בהצלחה את פיותיהם של משפחתי היקרה פלוס כמה נלווים שהצטרפו לארוחה שאינם רגילים לטעמה של כוסמת ירוקה


אאההה! ואם נשארת לכם שארית מהבלילה, שמרו אותה בצנצנת זכוכית.

כי מחר בערב שלא יהיה לכם כוח לכלום, ארוחת הערב כבר תהיה כמעט מוכנה ותודו לי!


יאללה שיהיה טעים ובעיקר סופר משמח את לבבות המשפחה.

וספרו פה למטה בתגובות, איך יצא לכם, אל תעלמו לי עכשיו..

ועוד בקשה קטנה וצנועה, אם יש לכם חברים או מכרים שאתם חושבים שיכולים להרוויח ענין וטעם מהגיגי ומתכוני, פשוט שתפו אותם בפוסטים שלי מהאתר.

ואז כשתלכו אליכם לארוחות, יהיה להם עבורכם אוכל טעים ומזין.

אתם רק תרוויחו מזה, תאמינו לי.

עד לפעם הבאה, ביי...ובריאות טעימה ונעימה


337 צפיות

הכתוב באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ תזונתי או רפואי ואין בנאמר בו אלא בגדר המלצה בלבד​

3253 Surmont Drive.

Lafayette, CA, 94549

USA

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Pinterest Icon

925-878-2963