שבירת שגרת ארוחת הערב


אתם בטוח רוצים לגוון את ארוחות הערב שלכם, אני מרגישה את זה

והפעם תככב בארוחת הערב שלכם הכוסמת!

אל תברחו עכשיו, לא מדובר על הכוסמת החומה שבישלו אצלכם בבית כשהייתם ילדים, כשריח הכוסמת החומה הסריח את כל הבית וברחתם לשכנים כל עוד נפשכם..לא לא, לא מדובר עליה..זו כוסמת אחרת, אני מבטיחה!

מדובר על הכוסמת המקורית הירוקה, לפני שקלו אותה ופשטו אותה מכלל ערכיה התזונתיים, היא באמת שווה.

האמת? היא הדגן הכי שווה בסביבה שעוד לא הכנסתם הביתה, אז הגיע הזמן ואספר לכם למה:

  • הכוסמת הנה צמח שמקורו במזרח אסיה, כיום בעיקר גדלה בסין וברוסיה

  • שמה של הכוסמת בלועזית KASHA

  • הכוסמת מבחינה בוטנית אינה דגן כלל אלא גרעין של פרי, כמו אגוז בעצם

  • הכוסמת אינה מכילה גלוטן ומתאימה למי שסובל מצליאק או אי סבילות לגלוטן

  • הכוסמת מכילה חלבון מלא (זה אומר שיש בה את כל חומצות האמינו החיוניות שאנו אמורים להשיג מהמזון)

  • היא עשירה בסיבים תזונתיים מסיסים ובלתי מסיסים, קלה ונוחה לעיכול

  • עשירה במינרלים רבים: אבץ, נחושת, ברזל, מנגן, אשלגן

  • מכילה נוגד חמצון חשוב ששמו רוטין המחזק את כלי הדם שלנו ומונע דלקות

  • היא זולה, זמינה בכל חנות וקלה להכנה

בעצם מדובר פה במזון סופר על שנמצא בחנות הקרובה לביתכם, רק צריך להפסיק לפחד ממנה ולהתחיל להתנסות. אצלנו בבית היא מככבת בכמה דרכים:

- קמח כוסמת- משתמשת בו למאפים ומשלבת אותו עם קמחים אחרים

- כוסמת מונבטת- מאד קל להנביט כוסמת, אני מייבשת ומוסיפה לגרנולה או סתם ככה לזרוק לסלט או למרק

- להכנת תבשילי כוסמת מפנקים

- אטריות כוסמת שנקראות אטריות סובה- נפוצות במטבח האסייתי

- להכנת קרפים- בדיוק כמו במתכו