top of page
  • תמונת הסופר/תשמרית גורן-בולוטין

כדורי שוקולד שקדים לט"ו בשבט

"כי האדם הוא עץ השדה"

מחשבות על ט"ו בשבט ועל המצב וגם מתכון מטריף בהמשך..


העץ הגבוה, החסון, זה שנותן לנו פרי וצל ביום שמש קופחת..החל את חייו מגרעין קטן שנטמע באהבה באדמה. נטמע והושקה במי גשמים טהורים, קיבל דשן עשיר מאמא אדמה-גדל והפך לאילן בריא שנותן פרי מבורך ועסיסי למי שחפץ בו.

גם אנחנו בני האדם כמו עץ השדה, אם נשקיע בהזנה עשירה וטהורה בנפש שלנו ובגופינו כבר מהינקות ואף עוד מההריון- נגדל להיות חזקים, חסונים, בריאים ונוכל לתת יד מבורכת למי שזקוק לה.


והרי זוהי המהות של הכל, לא?



העץ הוא גבוה, צנוע, עומד על דעתו גם אם הוא צריך לזוז קצת ברוח כדי לא להישבר, הוא זז מעט אך כמעט לעולם אינו מתכופף לגמרי או מאבד את צורתו בגלל הרוח הנושפת בעורפו, לעיתים רחוקות עצים נשברים..טיבו של עולם.

רוחות חזקות נושבות בחוץ בשנה האחרונה, הכוח שלנו להתמודד איתן הוא בתוכינו בלבד, רק החוזקה והאמונה העצמית שלנו תוכל לה לרוח החזקה הזו.

עמדו איתן, שמרו על הגוף והנפש, תקשיבו לבטן, ללב ולעצמכןם גם אם זה ללכת נגד הרוח השורטת. תעשו זאת בענווה, בצניעות אך בנחישות עם כל האמונה שאלו מי שאתן וזו הדרך שלכןם, גם אם שאר העצים מורידים את ראשם ואתןם עוד רוצותים להביט לרוח בלבן של העיניים.


אל תסתכלו הצידה, אל תחפשו אשמים ושונים מכם, תנו להם להיות בשלהם ולמצוא את החוזקה שיש בתוכם. בעיקר אל תחפשו פתרונות קסם בחוץ.

הכל אצלכןם. גם הבריאות. במיוחד הבריאות.


תנו לסערה לעבור בלי לשבור אתכןם.

בינתיים חזקו את העץ שבתוככןם.



מתכון לכדורי שקדים ושוקולד שמספקים את הסחורה


לכדורים:

1 כוס קמח שקדים / שקדים טחונים

6 תמרים מגולענים רכים (אני השתמשתי במג'הול)

2 כפות בהריון של חמאת בוטנים הכי טבעית שתמצאו שיש בה רק בוטנים (או כל חמאת אגוזים/שקדים אחרת)

1 כף תמצית וניל איכותית

3 כפות שמן קוקוס במצב נוזלי

2 כפות מייפל

מעט מלח גס

3 כפות מים

לשוקולד:

3 כפות קקאו נא אורגני

¼ כוס שמן קוקוס נוזלי

מעט תמצית וניל

¼ כוס מייפל טבעי בטמפרטורת החדר (אפשר גם לשים פחות ולטעום אם מספיק מתוק לכן)

מעט מלח גס




להכנת הכדורים:

העבירו למעבד מזון את קמח השקדים ,התמרים והמים והתחילו להפעיל בפולסים כדי שהרכיבים יתחברו, הוסיפו את שאר הרכיבים והמשיכו להפעיל בפולסים עד שמתקבלת עיסה אחידה, לפעמים מעבד המזון הופך אותה לכדור דמוי בצק וזה מעולה וסימן שזה מוכן.

סדרו ניר אפיה ( אקולוגי עדיף) על מגש (בגודל שנכנס למקרר) והתחילו ליצור עיגולים קטנים עם הידיים והניחו על המגש. כשאתם מסיימים, הכניסו את המגש למקרר.

עכשיו נטפל בשוקולד:

קחו סיר קטן וסיר קצת יותר גדול, לסיר הגדול הכניסו מים ושימו על הגז על להבה קטנה, את הסיר הקטן הניחו מעליו כשהתחתית של הסיר הקטן אינה נוגעת בנוזלים בסיר הגדול- כלומר בן מארי!

את הקקאו ושמן הקוקוס הכניסו לסיר הקטן, מהאדים השוקולד ימס. שימו לב שהמים לא ירתחו מדי אלא רק יתחממו. (לאחר שהם רותחים סגרו את האש) ערבבו היטב את השוקולד והשמן , הוסיפו מלח וניל ומייפל והמשיכו לערבב עד שהתערובת ממש חלקה, תטעמו ותראו אם מתוק לכם. אם מתוק לכם מדי, הוסיפו עוד טיפה קקאו, אם לא מתוק מספיק, הוסיפו עוד קצת מייפל (תזכרו שהכל צריך להיות בטמפרטורת חדר שלא יהרוס את השוקולד)




כשתערובת השוקולד מוכנה, העבירו חלק ממנה לקערונת וקחו מזלג קטן.

הוציאו מהמקרר את העיגולים וטבלו כל עיגול בתערובת. השוקולד מיד יתקשה למגע הכדורים הקרים (בגלל שיש בו שמן קוקוס, שמן קוקוס וקור-גורם להתקשות שלו)

הניחו בזהירות על ניר האפיה ואפשר לומר שסיימתם. אפשר לשמור בקופסת זכוכית אטומה בפריזר לחודשיים או במקרר לכמה שבועות או עד שמתחסל.

אם נשאר שוקולד, העבירו אותו לתבנית פרלינים ולפריזר...זה בעצם שוקולד ביתי

טעים, מזין, מעורר, ממלא, מספק ובלי רגשות אשמה בכלל!


חג שמח ומלא בפירות עסיסיים

באהבה גדולה ואמונה עוד יותר גדולה


שלכם, שמרית.


*************************************************************************

ומזכירה למי שהתעניינה ושאלה והתלבטה על תכנית לאיזון התזונה שמתחילה ביום שני הקרוב 1 לפברואר Refresh Warm , אל תחכו לרגע האחרון, כולן כבר החלו להתתכונן ולהכין את הגוף וקבוצת הפייסבוק פתוחה ומחכה לכן!


פרטים והרשמה אם שכחתן: https://bit.ly/36UXZz0



611 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page