top of page
  • תמונת הסופר/תשמרית גורן-בולוטין

קציצות פלאפל כוסמת מונבטת

עודכן: 12 במאי 2022

ללא גלוטן // טבעוני // ללא טיגון


יש אנשים שחושבים שמי שאוכל תזונה מהצומח בלבד, מצמצם את האופציות התזונתיות שלו.

אני רואה את זה הפוך, מאז שנכנסתי חזק לתזונה שמבוססת על מזון מלא מן הצומח בלבד לפני עשור בערך, התזונה שלי הפכה יותר ויותר מגוונת מאי פעם.

כל חומר גלם איכותי ומזין הפך להיות כלי בידי היוצר, כזה שניתן להפוך אותו לכל כך הרבה מנות ורעיונות ושילובים אין סופיים עשיר.

לעולם לא חשבתי שאכין פלאפל מכוסמת והנה זה קרה במקרה תוך כדי בישול אינטואיטיבי והכרת חומרי הגלם איתם אני עובדת.

הפלאפל יצא באמת מעולה, לא בטעם של פלאפל מטוגן אך לחלוטין בטעם של פלאפל.

ממליצה להכין וגם להנביט וכמובן לאכול עם סלט וטחינה איכותית.

המתכון הזה נולד עבור ספר המתכונים המחודש שמשתתפות תכנית הניקוי הקרובה יקבלו במתנה, פרטים נוספים על הניקוי בסוף המתכון.



פלאפל כוסמת מונבטת (כמות של 15 קציצות בערך)


רכיבים:

כוס כוסמת ירוקה

1/3 כוס קמח עדשים אדומות (שטחנתי לבד)

חופן גדול של תרד אורגני (בערך 3 כוסות)

גזר גדול

2 כוסות כרוב לבן (לא כוסות דחוסות)

בצל בינוני

3 שיני שום

1 כף שמרי בירה (לא הכרחי)

כף כוסברה יבשה

כף מלח ים אטלנטי

4 כפות שמן זית + עוד שמן זית להברשת הקציצות והתבנית


הכנה:

לגבי הכוסמת, אני בחרתי להנביט אותה ואפשר במתכון הזה גם בלי הנבטה, יש בסוף המתכון הסברים על ההנבטה, זה מאד פשוט וכמובן לשיקולכם.

הכניסו למעבד מזון את התרד, הכרוב, הבצל והגזר ועבדו בפולסים עד שהם נטחנים, הוסיפו את הכוסמת (מונבטת או לא) והפעילו לכמה פולסים עד שהכוסמת מתחברת לירקות, אל תעבדו יותר מדי בשלב זה. הוסיפו את שיני השום, התבלינים, שמן הזית ושמרי הבירה ועבדו כמה פעמים, לבסוף הוסיפו את הקמח ועבדו שוב עד שהעיסה אחידה ומרגישה מספיק גמישה ודביקה, (אפשר להשאיר קצת חתיכות של כוסמת).

אתם אמורים ליצור קציצות די בקלות (אפשר להרטיב ממש טיפה את הידיים), הקציצות אמורות להרגיש מוצקות ושאינם מתפרקות. במידה והן מרגישות רטובות מדי, הוסיפו עוד כף קמח ולושו אותו פנימה עם הידיים. אפשר לתת לעיסה לנוח במקרר כשעה, זה ייצב אותה יותר למרות שגם ככה הקציצות מאד יציבות.

חממו תנור ל 180 מעלות /375 פרהנייט

הניחו ניר אפיה על 2 תבניות והברישו עם שמן זית, הכינו קציצות בגודל בינוני, לא דקות ולא עבות מדי והניחו על ניר האפייה, לבסוף הברישו את הקציצות עם מעט שמן זית שיקבלו השחמה.

הכניסו לתנור ל 25-30 דקות צד אחד ועוד 10 דקות צד שני.

הגישו עם טחינה ירוקה, מעדן!


*תהליך הנבטת הכוסמת:

השרו את הכוסמת חצי שעה במים מסוננים, שטפו היטב לאחר ההשריה והעבירו את הכוסמת למסננת ברזל שיושבת מעל קערה (שאליה המים יטפטפו( וכסו מעל עם מגבת והניחו על השיש במטבח לא ליד מקור חום ולא בשמש ישירה, אחרי חצי יום שטפו את הכוסמת מתחת לברז, סננו אותה מהנוזלים ופזרו את הכוסמת על דפנות המסננת בעזרת הידיים ושוב הניחו את המסננת מעל הקערה ומעליה מגבת, לחזור אחרי חצי יום שוב על אותו תהליך עד שמתחילים לצאת זנבות קטנים, אם לא קר מדי התהליך לוקח בערך יום וחצי. חשוב לא לשטוף שוב את הכוסמת המונבטת המוכנה.

במידה ולא מנביטים, אפשר רק להשרות כשעה, לשטוף ממש טוב ולסנן את הנוזלים במסננת היטב עד שהכוסמת מתייבשת קצת ואז להשתמש בה. השימוש בכוסמת המונבטת גם עוזר לעיכול יעיל וקל יותר וגם מקפיץ את ערכי החלבון ושאר הערכים. לשיקולכם 😊

מקווה שתהנו!


Spring Refresh מחזור מאי 2022

אני רק פה להזכיר לכן ששינוי קורה רק כאשר אנו משנות משהו בהתנהלות הרגילה, אחרת השינוי נשאר רק ברשימת המשימות ונדחה שוב ושוב.

בואו תצטרפו אלינו לתכנית הניקוי Spring Refresh שמתחילה עוד פחות משבועיים, תקבלו ספר מתכונים מהודר עם מעל 60 מתכונים חלקם חדשים לגמרי, כולם טבעוניים וללא גלוטן וסוכר מעובד.

תקבלו רשימת המלצות על מוצרים וספקים שאני עובדת איתם, בארץ ובארצות הברית.

תקבלו תפריט עשיר ומגוון שתוכלו לבחור מתוכו בקלילות , תמיכה והכוונה אישית ממני לאורך כל התהליך, מוטיבציה קבוצתית, עליה ברמות האנרגיה, גמילה מסוכר קפאין וגלוטן , השלה של כמה קילוגרמים (ע"פ רוב משתתפות התכנית זה קורה) ופשוט התמקדות בעצמכן!

פרטים נוספים אפשר למצוא בלינק כאן או אצלי במייל


באהבה, שמרית



241 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page